Top 5 najlepszych mikrofonów do podkaszania

Przy wyborze mikrofonu do strummingu należy wziąć pod uwagę wiele drobnych na pierwszy rzut oka szczegółów, które w rezultacie będą czynnikami decydującymi o jakości dźwięku i, co równie ważne, łatwości obsługi.

W tym artykule przyjrzymy się dziewięciu mikrofonom USB, które mogą pomóc znacząco poprawić poziom reprodukcji dźwięku w każdym medium: czy to film, podcast czy wideo dla YouTube. Nalegam, by nie brać na siebie odpowiedzialności za podział mikrofonów według "miejsc nagradzanych": każdy członek TOP ma swoje mocne i słabe strony, a także zasługuje na indywidualną uwagę.

Przedstawmy w skrócie wymagania...

Skoro mamy tyle "obiektów badań", a każdy z nich jest zupełnie inny od pozostałych czterech, ustalmy proste zasady oceny technologii.

Mikrofony będą oceniane według trzech kryteriów:

  • - Ergonomia.
  • - Gospodarka.
  • - Jakość dźwięku (ogólnie).

Rode NT-USB mini.

Mam spore doświadczenie w "pogawędkach" z Rode NT-USB mini, bo zdążyłem już zrobić świetną recenzję tego mikrofonu; wywarł on całkiem miłe wrażenie i z całą pewnością mogę powiedzieć, że warto zwrócić uwagę na ten model.

Ergonomia

Wyprzedzając nieco sam siebie, chciałbym powiedzieć, że pod względem użyteczności Rode NT-USB mini jest ponadprzeciętny. Mikrofon ma bardzo skromne rozmiary i posiada bardzo skromne funkcje, o których powiemy później.

To prawdziwy "Minl" - znajdzie swoje miejsce nawet w najbardziej wymagającym środowisku pracy. Jeśli więc, tak jak ja, odczuwacie brak miejsca na stole, wybierając Rode NT-USB mini, nie martwcie się o to, gdzie go zamontujecie - zapewne nie będziecie musieli przepłacać. Jako dodatkowy plus do wygody można uznać "rodzimy" stojak (np. dobry i poręczny) z możliwością montażu np. na klasycznym stojaku pod lustro.

Rode NT-USB mini posiada funkcję direct-monitoring - możesz podłączyć do mikrofonu słuchawki i słuchać nagrania w czasie rzeczywistym, używając pokrętła na przednim panelu do regulacji poziomu sygnału wyjściowego do słuchawek.

Ale, jednak, są też wady w implementacji Rode NT-USB mini: po pierwsze, wyjście do słuchawek znajduje się na tylnym panelu urządzenia, co moim zdaniem nie jest zbyt dobrym rozwiązaniem; po drugie, mikrofon nie posiada sprzętowej regulacji poziomu wejściowego: Tak więc, jeśli chcesz zmienić czułość, będziesz musiał to zrobić w ustawieniach systemu operacyjnego lub innego oprogramowania, które ustanawia bezpośrednie połączenie z mikrofonem.

Budżet

Rode NT-USB mini jest konkurencyjny w swoim segmencie cenowym, ale jest więcej niż przekonujący: mikrofon jest bardzo zdolny, produkuje przyzwoity dźwięk i jest atrakcyjny ze względu na swój rozmiar. Cena jest uczciwa.

Jakość dźwięku

Biorąc pod uwagę cenę Rode NT-USB mini, jakość dźwięku z urządzenia przyjemnie imponujące: amplitudowo-częstotliwościowa odpowiedź jest dostosowana, przede wszystkim, do nagrywania języka, ale bardzo dokładnie. Jakość dźwięku Rode NT-USB mini wzmocni Twój głos, czyniąc go nieco jaśniejszym i zapewniając wysoką czytelność. Ale jeśli chcesz nagrywać na tym mikrofonie gitarę akustyczną, to i tak możesz wykonać świetną robotę.

Niektórzy internauci narzekają na brak czułości Rode NT-USB mini; rzeczywiście, niektórzy mogą uznać ten mikrofon za zbyt "obskurnie cichy". Osobiście korzystałem z niego komfortowo po spędzeniu kilku hvylinów na ustawianiu poziomu wejściowego. Tak czy inaczej, zanim kupicie Rode NT-USB mini, polecam posłuchać ich w sklepie, najlepiej w cichym otoczeniu. Pamiętaj również, że jeśli ustawisz wysoką czułość, mikrofon będzie intensywniej "wyłapywał" dźwięki słyszalne, nie tylko Twój głos. Dlatego nie zalecałbym używania go w głośnym otoczeniu.

Mini konwerter Rode NT-USB może nagrywać dźwięk z częstotliwością 48kHz/24bit. Biorąc pod uwagę dzisiejsze możliwości, nie można nazwać tej wydajności wrogą, ale dla blogerów, podcasterów i filmowców jest to więcej niż wystarczające, ponieważ każda strumieniowa platforma cyfrowa "skompresuje" twój dźwięk do jeszcze skromniejszych wartości.

Ustalenia .

Rode NT-USB mini to wysokiej jakości mikrofon za rozsądną cenę, który dobrze spełnia swoje zadanie. Oczywiście nie jest to urządzenie, które w mistrzowski sposób nagra każdy sprzęt w każdych warunkach, ale taka funkcjonalność i nie jest wymagana w domowych studiach i studiach projektowych. Jeśli jesteś blogerem, twórcą podcastów lub filmów, Rode NT-USB mini jest dobrym rozwiązaniem. Muzycy również będą z niego zadowoleni, ale nie jest to najlepsza opcja do nagrywania dużej ilości dźwięków muzycznych.

Marantz MPM-1000U

Marantz MPM-1000U jest najbardziej popularnym mikrofonem wśród muzyków. Marantz MPM-1000U, najbardziej przyjazny dla budżetu z tej czwórki, gromadzi "ciało" dźwięku: to znaczy, że głos i instrumenty akustyczne będą brzmiały pełniej i głębiej. Jeśli prowadzisz blog muzyczny lub lubisz zachwycać widzów swoim talentem muzycznym - wokalnym lub gitarą akustyczną, Marantz MPM-1000U pomoże Ci ożywić Twoje występy.

Ergonomia

Marantz MPM-1000U jest urządzeniem typu plug-and-play - nie trzeba tracić czasu na żmudną konfigurację - wystarczy go podłączyć i gotowe. Kontrolki na tym mikrofonie nie ma, więc poziom regulacji wejścia odbywa się, jak w przypadku Rode NT-USB mini, albo z poziomu systemu operacyjnego, albo innego oprogramowania.

W zestawie znajduje się kabel i uchwyt do zamocowania mikrofonu na statywie, natomiast sam statyw nie jest dołączony do zestawu - proszę zwrócić na to uwagę.

Budżet

W kategorii budżetowej Marantz MPM-1000U jest mistrzem TOP. Warto jednak mieć na uwadze, że mikrofon wymaga pewnej stabilności, w przeciwnym razie będziemy odczuwać spore niedogodności podczas korzystania z niego. Również pop filtr jest koniecznością: nawet jeśli mikrofon nie jest wrażliwy na nagłe zmiany amplitudy sygnału, ale w szybki i emocjonalny sposób, perkusyjny hałas otoczenia może zatkać twoje nagranie.

Jakość dźwięku

Jakość dźwięku Marantza MPM-1000U bardzo odbiega od innych urządzeń w tej specyfikacji, ale myślę, że różnica polega na tym, że nagrywanie nie jest głównym przeznaczeniem tego mikrofonu. Marantz MPM-1000U też nagrywa całkiem przyzwoicie jak na swoją cenę, ale mi osobiście zawsze zależy na takich nagraniach. Chodzi o to, że charakterystyka amplitudowo-częstotliwościowa tego urządzenia mocno podkreśla dolny środek pasma, przez co niższe głosy męskie, np. mój bas-baryton, są na płycie bardzo "dudniące". W przypadku kobiecych, wysokich męskich głosów ten problem raczej nie wystąpi, ale jeśli masz niski głos i prowadzisz czysto konwersacyjny blog/podcast/string, Marantz MPM-1000U może zrobić niewiele, aby pomóc Ci przekazać język wyraźnie.

Oczywiście są też zalety takiego sposobu reprodukcji dźwięku, i to dość istotne: jak wspomniałem wyżej, mikrofon ten bardzo dobrze współpracuje z instrumentami akustycznymi, zwłaszcza biorąc pod uwagę jego cenę.

Informacje zwrotne

W mojej opinii Marantz MPM-1000U nie jest dobrym wyborem do gier czy treści czysto narracyjnych, a jako treść muzyczna z pewnością nie jest najlepszą opcją w swoim segmencie cenowym. Jeśli szukasz prostego rozwiązania budżetowego, nie szukaj dalej niż ten mikrofon: to może być Marantz MPM-1000U, który uwolni pełny potencjał Twojego głosu.

Audio-Technica AT2020 USB+.

Mam głęboką sympatię do produktów Audio-Technica: po raz pierwszy zetknąłem się z nimi, gdy byłem w gimnazjum, i nigdy nie trzymałem w rękach żadnego z ich wadliwych produktów. AT2020 USB+ to, jak zawsze, synonim Audio-Technica.

Ergonomia

AT2020 USB+ wyróżnia się w tłumie mikrofonów pojemnościowych. Pierwszą rzeczą, która od razu rzuca się w oczy, jest niezawodność konstrukcji. Wszyscy wiemy, jak delikatne są mikrofony pojemnościowe i jak łatwo o awarię, ale z AT2020 USB+ prawdopodobnie nie będziesz musiał się martwić o integralność urządzenia. Konstrukcja wykonana jest z metalu, kapsułę chroni podwójna siatka: jedna działa jako pop-filtr, druga - ma za zadanie uchronić "bebechy" przed fizycznym uszkodzeniem.

W zestawie znajduje się kabel USB, statyw i uchwyt na mikrofon. Cały zestaw wykonany jest z wysokiej jakości materiałów, co do niezawodności nie ma żadnych wątpliwości.

Funkcja bezpośredniego monitorowania pozwala na podłączenie słuchawek do mikrofonu i komfortowe słuchanie swojego głosu w czasie rzeczywistym: wzmacniacz jest wystarczająco mocny, aby rozpalić parę profesjonalnych "uszu" o dużej mocy.

Kontrola mikrofonu jest prosta: poziom wyjściowy i kontrola stosunku wejścia/usb do monitorowania.

Budżet

AT2020 USB+ jest najdroższym mikrofonem w zestawieniu. Ale cena jest w stu procentach uzasadnione: wystarczy jeden dotyk go w dłoni i słuchać, aby być przekonany. Kupując ten mikrofon zapewnisz swojej produkcji wysokiej jakości dźwięk przez długi czas.

Jakość dźwięku

Brzmienie AT2020 USB+ można tylko pochwalić: Gładkie cyfrowe pasmo przenoszenia i wyrazista dynamika sprawiają, że jest to bardzo dobry wybór do szerokiego zakresu zastosowań. Dzięki AT2020 USB+ możesz doskonale nagrywać język, zachowując integralność głosu bez utraty czytelności; Jego gładka i delikatna transmisja sprawia, że można nim nagrywać nawet najbardziej emocjonalne wokale, a gitara i inne instrumenty akustyczne imponują intensywnością i niekiedy czystością brzmienia. Uważam AT2020 USB+ za jeden z najlepszych mikrofonów USB, jakie kiedykolwiek miałem okazję testować.

Wady w wypełnieniu dźwiękiem urządzenia są jednak również obecne: mam tu na myśli przetwornik analogowo-cyfrowy, który jest w stanie zdigitalizować dźwięk z maksymalną częstotliwością 48kHz/16bit. Jak już wspomniałem, są to wartości wystarczające do kręcenia filmów na YouTube czy inną platformę cyfrową, AT2020 USB+ zachęca swojego posiadacza do jeszcze większej produkcji, w prawdziwie profesjonalny sposób; tutaj ograniczenia formatu powodują lekkie zakłopotanie. Gwoli sprawiedliwości trzeba jednak zaznaczyć, że choć konwerter w tym mikrofonie nie pozwala na zapis 96kHz/24bit, to jednak jakość samego komponentu jest bardzo wysoka.

Kilka słów należy powiedzieć o wbudowanym w mikrofon pop-filtrze: działa dobrze i odpowiednio wyłapuje perkusję. Gdy mikrofon jest ustawiony twarzą w twarz, wiatr może równie dobrze przechodzić przez kapsułę, ale w odległości 10-15 cm filtracja jest bliska ideału.

Ustalenia

Audio-Technica AT2020 USB+ to kompaktowy i wszechstronny mikrofon, który poradzi sobie znakomicie w niemal każdym zadaniu; jest to bez dwóch zdań doskonałe rozwiązanie dla domowych studiów i studiów produkcyjnych. I choć nie można go nazwać tanim, jest wart każdej wydanej złotówki.

AKG Lyra

AKG Lyra posiada dużą liczbę cech, które wyraźnie wyróżniają ten mikrofon spośród wszystkich innych: jakość transmisji i funkcjonalność zostały osiągnięte w niezwykły sposób, gdyż w jednej obudowie umieszczono cztery kapsuły.

Lyra potrafi nagrywać wiele rzeczy, i to nagrywać czysto i profesjonalnie. Ten mikrofon daje mnóstwo korzyści, ale jest też niezadowalający przez sposób, w jaki...

Ergonomia

Ich szeroka gama funkcji często wymaga odpowiedniej liczby elementów sterujących; AKG umieściło w tym mikrofonie wszystko, czego potrzebujesz: pokrętło do regulacji poziomu wyjściowego na słuchawkach, pokrętło do regulacji poziomu wejściowego, pokrętło do przełączania pomiędzy trybami kierunkowości (automatycznie przełączany tryb jest sygnalizowany przez diody na panelu przednim) oraz przycisk wyciszenia. Wyjście na słuchawki znajduje się na dolnym panelu urządzenia, co czasem nie jest najlepszym rozwiązaniem, ale biorąc pod uwagę wysokość ściany, rozwiązanie to można nazwać w pełni uzasadnionym.

W sumie obraz jest bardzo optymistyczny i ten mikrofon mógłby już być bezkompromisowym liderem TOP, gdyby nie jego gabaryty... Ze wszystkich recenzowanych mikrofonów Lyra jest najlepsza. Dla niektórych może to nie być znacząca wada, ale dla osób kręcących filmy, mikrofon ten prawdopodobnie sprawi, że niektóre funkcje monitora będą poza zasięgiem - poczekajcie: niezbyt poręczne. Zalecam również, abyś dobrze "rozejrzał się" w swoim miejscu pracy, kiedy dokonasz wyboru, a następnie wyciągnął wnioski. Prawdę mówiąc, biorąc pod uwagę wewnętrzną strukturę AKG Lyra, mikrofon nie mógłby być mniejszy.

Dodatkowym bonusem jest dwumetrowy kabel oraz karta rejestracyjna Abletone Live 10 Lite.

Budżetowe .

Choć Lyra jest drugim najdroższym mikrofonem w tym zestawieniu, jestem zdumiony, jak inżynierom AKG udało się wyprodukować takie urządzenie za tak relatywnie niewielką cenę. Lyrę poczułem kilka tygodni po tym, jak pojawiła się na rynku, a cena od razu wzbudziła moje podejrzenia: "Dlaczego tak tanio?" Odpowiedzi na pytanie o cenę nie znalazłem, ale i na "ukryte perełki" też się nie natknąłem. Dlatego zakładamy, że AKG zatrudnia profesjonalistów.

Jakość dźwięku

Pierwsza rzecz dotycząca dźwięku jest taka, że mikrofon brzmi wspaniale. Można nim skutecznie nagrywać wokale, gitarę, a w przeciwieństwie do innych recenzowanych mikrofonów, Lyrą, moim zdaniem, można nagrać każdy instrument, nawet w nieprzygotowanych akustycznie pomieszczeniach.

Ponieważ AKG Lyra posiada cztery tryby kierunkowe, nadaje się praktycznie do każdej aplikacji: Tryb "Przód" jest idealny do nagrywania filmów i podcastów, tryb "Przód i tył" pozwala na nagrywanie wywiadu na żywo na jednym mikrofonie, podczas gdy "Ciasne stereo" i "Szerokie stereo" mogą obsługiwać jeszcze bardziej specyficzne zadania, takie jak nagrywanie rozmowy konferencyjnej, atmosfery filmu lub nawet całego zespołu. Odpowiedź amplitudowo-częstotliwościowa dostosowuje się do trybu odwrotnego i, co ciekawe, "zalicza" te zadania, dla których tryby te są w istocie przeznaczone.

Dynamika sygnału Lyry jest bardzo przejrzysta, a nawet "szczodra", co sprawia, że nagranie wychodzi żywe i prawdziwe.

Spośród wszystkich mikrofonów recenzowanych w tym artykule, AKG Lyra daje użytkownikowi największą "swobodę formatu": mikrofon może nagrywać z częstotliwością 192kHz/24bit, co oznacza, że Lyra może być sklasyfikowana na pierwszym miejscu pod względem jakości digitalizacji sygnałów analogowych.

Ustalenia

AKG Lyra to wysokiej klasy, w pełni funkcjonalny mikrofon, który zapewnia nie tylko czyste i atrakcyjnie brzmiące nagrania, ale także nieograniczone możliwości eksperymentowania. Jeśli chcesz mieć urządzenie, które może nagrać wszystko, co chcesz w profesjonalny sposób, Lyra jest Twoim wyborem.

Beyerdynamic FOX.

Ostatni mikrofon na liście - Beyerdynamic FOX - zaimponował mi nie tylko jakością dźwięku, ale także konstrukcją i obsługą. Byłem szczerze zachwycony tym urządzeniem - niemiecki pragmatyzm w opracowywaniu technologii stworzył produkt uniwersalny i przyjazny dla użytkownika.

Ergonomia

Ergonomia jest główną zaletą mikrofonu FOX. Urządzenie jest smukłe: zmieści się w ciasnej przestrzeni roboczej, pokrętła są logicznie rozmieszczone i perfekcyjnie wykonane: mamy dwa pokrętła - regulacji balansu wejścia/USB i regulacji poziomu wyjścia słuchawkowego. Samo gniazdo słuchawkowe znajduje się na przednim panelu - jest to najdalej idąca opcja umiejscowienia wyjścia, biorąc pod uwagę wielkość mikrofonu.

Ze swojej strony główna wada FOX-a jest taka sama jak w przypadku Rode NT USB mini i Marantza MPM-1000U - nie ma pokrętła do regulacji poziomu sygnału wejściowego: trzeba regulować czułość programowo. Usterka ta jest częściowo niwelowana przez przełącznik znajdujący się na tylnej ściance urządzenia, który działa jako przełącznik pomiędzy trybami wzmocnienia (wzmocnienie silne/słabe). Miłym bonusem jest przycisk wyciszenia na przednim panelu.

Opakowanie Beyerdynamic FOX składa się z samego mikrofonu, pop-filtra, kabla USB typu-C oraz podstawki. Stojak nie jest do końca zadowalający: zajmuje więcej miejsca niż mógłby - wolałbym użyć innego stojaka, najlepiej pantografu. Ale pop-filtr jest po prostu znakomity: bardzo dobrze oddaje głosy perkusyjne i - co tu dużo udawać - wygląda przepięknie! Beyerdynamicowi należy się pochwała za wybór interfejsu USB typu-C: byłoby dobrze, gdyby więcej producentów zaczęło korzystać z nowoczesnych interfejsów.

Budżetowy

Uważam, że cena Beyerdynamic FOX jest w pełni uzasadniona: nie jest ani za niska, ani za wysoka - tak jak powinna być. Biorąc pod uwagę hojne opakowanie, miło jest dostać ten produkt w tej cenie.

Jeśli planujesz jednoczesny zakup słuchawek, autorskie rozwiązania marki w postaci autorskich bundli pozwolą Ci zaoszczędzić przy zakupie zestawu.

Jakość dźwięku

Charakterystyka amplitudowo-częstotliwościowa FOX-a jest dostosowana do nagrań dźwiękowych, z szeroką i zwięzłą charakterystyką w górnej połowie spektrum częstotliwości, dzięki czemu mikrofon może reprodukować żeńskie i męskie tony z równą czytelnością.

Odpowiedź dynamiczna FOX'a jest znacznie ostrzejsza niż we wszystkich mikrofonach opisanych na poprzednich stronach: naturalna kompresja urządzenia wygładza ostre "echa" źródła dźwięku. Mocne i słabe strony tej funkcji polegają na tym, że jeśli głośność nagrywanego sygnału nieznacznie się zwiększy (oczywiście w rozsądnych granicach), Twój szum nie będzie zbytnio wstrząsany przez publiczność.

Główną wadą dźwięku FOX jest słaba adaptacja do nieprzetworzonych akustycznie pomieszczeń. Jeśli umieścimy mikrofon na ścianie w odległości ok. 20-30 cm od nas, to w trybie Low gain będziemy mieli słabą czułość, nawet przy setkach ustawień czułości w Windows, a w trybie High gain mikrofon będzie wyłapywał zbyt dużo szumów. Jeśli pracujesz w dużym pomieszczeniu bez izolacji akustycznej, nie jest pewne, że będziesz dobrze wyczuwalny: upewnij się, że wykonasz kilka wstępnych testów przed zakupem.

Ustalenia

Beyerdynamic FOX ma ograniczony potencjał, ale dobrze spełnia swoje zadanie. Jeśli FOX jest dopasowany do konkretnego środowiska pracy, korzystanie z tego mikrofonu będzie praktyczne, wygodne i przyjemne.